torsdag den 20. januar 2011

To dage

Ingen internet igen i går aftes.
I går, onsdag, var lidt af en blandet fornøjelse. Fiona skulle i skole. Det skulle Rowan ikke. Jeg tilbød Rowan, at vi kunne tage på biblioteket og læse bøger og kigge rundt. "NO BOOKS!" råber han så. Han ville hjem og have en "nap". Okay, siger jeg så. Vi tager hjem. Men så er han "super hungry" - han spiste ikke sin morgen mad. Han får lidt mad og han faktisk utroligt nok spiser det hele. Jeg tænkte først, at det ville være lidt ærgeligt at sidde i huset med ham alene, men det endte godt. Vi fandt små biler og LEGO frem og havde det sjovt i de to timer, inden vi skulle hente Fiona fra skole. Efter en slåskamp eller to, gik det også godt med dem begge i huset - og de SOV, da de havde "quiet time", YES!
Men det var nu en ret hård dag. Jeg tog i Wegmans for at trøste mig selv. Super godt supermarked forresten. Gik igennem det kæmpe supermarked næsten syngende "Giv mig Danmark tilbage!" og snuppede riskiks, Gammeldags marmelade og knækbrød fra hylderne! Og nå ja, så lige et Vogue blad.. Det er meget billigere her end i DK, så det kunne jeg godt liiiige overskue.

Det var godt med knækbrød og gammeldags hindbær marmelade til morgenmad. Jeg elsker Wegmans internationale hylder!
I dag var begge børn i skole, så jeg var nogenlunde fornuftig og brugte tiden på at få lavet en amerikansk bankkonto. Det var en fornem procedure.. har aldrig prøvet noget lignende. Og jeg har aldrig fået så mange spørgsmål om Danmark, som jeg fik af "bankmanden" (hvad kalder man det?). Men det tog altså en time, og jeg måtte SKYNDE MIG hen efter børnene, for jeg havde kun 5 minutter til at hente dem. Kl. 12.02 fræser jeg ind efter børnene, helt stresset op, og må indse at jeg bliver nødt til at vente til de har samlet Mr. Potato Head.
- Ja, det var ret fantastisk. Og så fik jeg jo også lige oplevet den kontrast..

Dog var næste højdepunkt på dagen: Hovedpine fra børn, der skriger efter deres "sippy cups", fordi de var trætte. Men det gik godt efter deres meget "naps" eller "quiet time" - selvom de ikke sov. Vi lagde puslespil om eftermiddagen, og børnene legede også lidt selv! Endelig!
Ethna kommer hjem i aften, og jeg tror, at jeg glæder mig lige så meget, som børnene gør. Det bliver lidt nemmere. Og heldigvis er børnene også ved at tø op overfor mig. Jeg får utallige kram, og det er dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar