lørdag den 15. januar 2011

Første dag af mit næste år

Jeg vågnede klokken 9 i dag og nåede at få 9 timers søvn (!) inden jeg tog et laaaaangt varmt bad og satte mig ved computeren for at skype med dem derhjemme!
Ethna tog mig med ud at køre i byen - JEG kørte, og det var ret forvirrende. Trafikken er helt anderledes her. Stopskilte overalt og du må gerne dreje for rødt lys? Men det sværeste var måske lige først at vænne sig til det simple automatgear... selvom det burde være nemt. Jeg skal ud at køre med Ethna imorgen igen.
Da jeg kom tilbage havde Renada, en braziliansk au pair i byen, skrevet til mig, og hun ville meget gerne mødes med mig, hvis jeg havde tid. Hun hentede mig så ved en 5.30 tid (ved godt jeg skriver tiden forkert, men jeg skal vænne mig til det!). Men vi kørte så til Ithacas Mall, hvor de to andre au pairs i byen ventede: Wendy, som er fra Columbia, og Kristinna, som er fra Danmark. De er rigtig søde og viste mig rundt i Mall'en og fortalte mig om byen og deres værtsfamilier. Byen er faktisk ikke ret stor. 30.000 mennesker - og de fleste af de mennesker er studerende. Men det virker til at der er meget at se og at lave. Jeg glæder mig til at tage lidt billeder rundt omkring. Man skal bare køre rundt for at se ALT, så jeg bliver nødt til at være sikker i bilen først. Det skal jeg nok klare hurtigt.
Jeg er lige kommet hjem og er på vej i seng, men jeg skal lige have læst lidt i en Driver's Manual, der ligger her...


Jeg tog lidt billeder af mit værelse, "walk-in-closet" og opholdsrum:





godnat

2 kommentarer:

  1. det er ret snyd med det skab!

    SvarSlet
  2. Ja, jeg tænkte også det var rimelig sejt den første dag, men begyndte så at tænke over fordele og ulemper:

    Pros: Jeg har masser af plads til mit tøj.
    Cons: Jeg har ikke ret meget tøj, og jeg ved at jeg vil komme til at bruge MANGE penge på tøj - bare for at kunne fylde det op ;)

    SvarSlet