fredag den 14. januar 2011

Ithaca, NY


Rowan & Fiona

Jeg ankom hos familien idag. Og jeg sidder på mit nye værelse. Blåt og gult på en underlig måde, hvor det faktisk passer sammen. Jeg har walk-in-closet. Kæmpe seng. Dejligt blødt gulvtæppe under fødderne. Men jeg er egentlig bare træt og glæder mig til at sove.
Familien er skøn! Børnene er glade og energiske, og jeg har allerede fået vildt mange krammere, hvilket er ret dejligt! De har været nede at "kigge" på mit værelse, mens jeg pakkede mine kufferter ud - men alt skulle selvfølgelig røres ved, og jeg kan ikke tælle, hvor mange gange de sagde: "What's this?" - og så var det altså mine sko, min deodorant, mine notesbøger, min mentholatum salve eller min capo til guitaren, som de stod med i hånden.. Og hvordan forklarer du lige det hele (f.eks. capo?!). De så selvfølgelig også mit slik (Skittles!) og spurgte igen og igen, hvad det var til - og det duede da selvfølgelig ikke at sige, at det var til mig selv. Fiona, pigen på 4 - snart 5, er helt vild med sukker og ikke til at styre. Jeg tror ikke rigtigt jeg kender nogle så energiske og udadvendte børn!
Jeg får heldigvis lov til at sove længe imorgen, for børnene skal til gymnastik, og forældrene tager dem derhen. Børnenes farmor er lige ankommet her til aften, og hun bliver her den første uges tid, for at jeg kan blive sat ind i tingene, og børnene kan nå at føle sig trygge ved mig, inden jeg har dem på egen hånd. Det er rart.

Jeg vil slutte nu og gå i seng. Jeg når egentlig nok at falde i søvn, inden jeg har fået lagt sengetøjet på sengen... Godnat.

Hov, nå ja, der er forresten tre andre au pairs i Ithaca, som moderen Ethna kender til. Den ene af dem er dansker!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar