torsdag den 24. marts 2011

Jazzy places

Nå, så selvom jeg sagde, at jeg ville skrive samme aften, er der altså nu gået et par dage. 5 dage. Jeg har haft gang i så meget, og når jeg endelig har siddet ved computeren, har jeg skypet eller undersøgt mulighederne for kurser i Ithaca. Jeg er kommet frem til, at jeg rigtig, rigtig gerne vil have et tegne-kursus! Derudover har jeg fundet et kursus kaldt "Children and Art", hvilket også lyder rigtig spændende. Jeg kan desværre bare først starte med kurserne til sommer og vælge et kompakt sommerkursus eller et kursus, der strækker sig over efterårssemmestret. Men jeg holder mig nu beskæftiget. Det går for eksempel rigtig godt med fitness. Er derhenne næsten hver dag. Jeg elsker det! Og jeg kan begynde at se forskellen nu!
Det, som jeg ville skrive om lørdag, var, at jeg tog i Wegmans sammen med Wendy for at låne et par film og købe min aftensmad (uddybes senere), for hun var alene hjemme, og vi ville se film og overnatte hos hende. Da vi kom ud igen, ville hendes bil ikke starte. Eller, hendes værtsfamilies bil ville ikke starte. Vi prøvede at finde nogen med et jump-start kabel. Det tog lidt tid. Prøvede med kablet, men det virkede ikke (!). Ringede til Wendys værtsforældre. Intet svar. Rendte ind til Wegmans Customer Service flere gange for at få hjælp. Heller ingen hjælp at hente, men vi kunne da få nummeret til AAA, som er tilsvarende Falck - bortset lige fra, at de da ikke ville hjælpe, fordi vi ikke var medlemmer. Det var kun ejerne af bilen, der var det! Endte med at vi lod bilen stå og sendte en mail til Wendys værtsforældre med al information. Og vi var godt trætte af det hele. Men vi lejede jo to film, og dem så vi hjemme hos Wendy sammen med Kristine, og det var heldigvis rigtig hyggeligt.
Søndag mødtes Kristine, Wendy, Concha og jeg i en park og tog billeder, mens vi legede på legepladsen. Rigtig hyggeligt! Bagefter tog vi en kop kakao på Dunkin' Donuts. Ingen Donuts til mig - og tog en kaffe i stedet for kakao. Jeg følte mig ret så stolt, for deres donuts er altså noget af det bedste!
Ugen er gået rigtig godt. Børnene har været glade. Vejret har gjort meget! Tirsdag havde vi endnu en playdate med Wendy og hendes tre piger: Abigail, Charlotte og Solveig. Den sidste er 8 år gammel og er svensk (Wendys værtsmor er svensk og skilt fra Solveigs svenske far), men hovedsagen er, at vi havde en dansk-svensk samtale, og hun er ekstremt intelligent. Hun læser en ny tyk bog hver uge. Hun er ret udsædvanlig!
Nå ja, SNEEN ER KOMMET IGEN! Vågnede op onsdag morgen, og så var det hele bare hvidt igen. Helt ærligt! Og det bedste var jo (simpelthen fantastisk...), at skolerne var lukkede. Hvorfor dog det, når der knapt ligger en halv centimenter sne? Tænker jeg så. Men Rowan og Fiona havde en playdate med to andre børn, Timmy og Abby. Det gik rigtig godt, og jeg snakkede meget med moren. Hun er klassisk sanger, opera sanger og har gået på en af verdens bedste musikskoler. Lige nu har hun intet at lave, fordi Ithaca ikke ligefrem spirer med klassisk musik. Hun synger også jazz, hvilket jeg jo også virkelig elsker!! Hun giver sangundervisning, så overvejer lidt at spørge hende, om hun har lyst til at give mig timer. Ved dog ikke, om det ville være for mærkeligt... Men altså, hun fortalte mig om nogle steder, hvor jeg kan høre live jazzmusik i Ithaca. Mega fedt! Haha, og hun optræder nogle gange i en lounge, der hedder Delilahs - sagde, at jeg da skulle prøve at komme og synge lidt dér. Det er måske lidt i overkanten af, hvad jeg kan klare!
Men ja, det var dét. I dag har jeg været i fitness, til frisøren og snart skal jeg spise. Bagefter skal jeg i biografen og se "Red Riding Hood" med pigerne.

Godnat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar