tirsdag den 1. februar 2011

Bambi på glatis

Jeg har ikke skrevet de sidste aftener, fordi hele weekenden har været lidt travl.
Lørdag aften var intet mindre end Girls' Night Out! Au pair-pigerne kom hjem til mig lørdag eftermiddag, og vi lavede hår og make-up på hinanden - jeg skippede så den del med at lave noget på de andre, så vi kunne undgå så lidt katastrofer som muligt. Jeg sad bare model til hår og make-up! Det var ret sjovt, og vi havde købt pizza og cupcakes til anledningen! Vi drak - sølle nok - Smirnoff Ice, for det er svært at købe spiritus herovre. Plus, det var billigt. Hele aftenen blev købt for lige under de 10 Dollars hver. Helt utroligt.
Dog brugte vi lidt penge på drinks i c'town (college town). Drinks koster 5 Dollars herovre, så det var også til at overkomme. Vi kunne gå fra mit hus og hen til c'town, og det tager normalt kun 5 minutter, men høje hæle, bakker og frost er ikke en god sammensætning. Vi var godt nok 4 gange Bambi på glatis. Oppe i c'town væltede både piger og drenge, så det var ikke kun os! Forresten nu jeg nævnte Bambi, så så vi tre rådyr LIGE uden for huset, da vi var på vej ud af døren for at gå til college town. Helt uvant med at de ikke løber væk.
Nå, men... Alle barer og clubs lukker kl. 1 herovre - helt, helt anderledes end i DK, hvor folk normalt ankommer til barerne deromkring. Vi blev dog og snakkede med folk ude på vejen. Nogle fyre fra NYC spurgte, om vi ville med til after hours, men vi takkede pænt nej. Vi var alligevel hjemme ca. kl. 3.
Jeg kan endelig spille musik igen nu! Jeg har lånt en guitar af en ven af min værtsfamilie, og jeg kan beholde den indtil jeg har købt min egen herhenne. Det er super skønt! Jeg fik sat nye strenge på og fikset den i guitarshoppen lørdag formiddag.
I går lavede jeg ikke meget. Pigerne havde overnattet her, så meget af dagen var hurtigt gået. 
I dag har jeg været nede ved the Commons og på biblioteket med Rowan. Vi kiggede hurtigt i en vintage shop, som jeg har haft et øje til, "Petrune". Det var ikke helt, hvad jeg havde troet, at det var ud fra billederne på deres hjemmeside. Måske var jeg også lidt distraheret. De havde lagt Hershey's Kisses ud over deres udstillinger, og Rowan kunne da ikke holde fingrene væk. I eftermiddags mødtes vi (Rowan, Fiona og jeg) med Kristine og Renada og deres værtsbørn. Det var rigtig hyggeligt, for så kunne vi sidde at snakke sammen, mens børnene legede, og vi kunne lære hinandens børn at kende. Det vil vi helt sikkert gøre igen.
I aften var jeg i fitness, og det var så GODT! Jeg glæder mig til at komme afsted igen. Måske imorgen? Der er også en film, som jeg har snakket med pigerne om at se i biografen, så det tager jeg som det kommer. Sådan er det faktisk meget herhenne.
Jeg ved ikke helt, hvor godt jeg fungerer med al den spontanitet. Jeg er lidt af en omvandrende totalkatastrofe på egen hånd. Der har i hvert fald været nogle situationer... Jeg er da blevet god til at stoppe op og tage en dyb vejrtrækning - bagefter katastrofen er sket.

P.S. Det er "snart" Valentinesday herhenne, og alle er gået amok med kort og dekorationer! Børnene skal endda dele Valentines cards ud i skolen til ALLE deres klassekammerater. Det er traditionen, at man gør det i de små klasser. I de større klasser, er det jo kun til dem man kan li'! - Jeg er lidt negativ over for alt det halløj, men samtidig også lidt fascineret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar