torsdag den 3. februar 2011

Sne og lukkede skoler

Jeg må indrømme, at det har været et par hårde, trættende dage. Pga. snestormen har børnene ikke været i skole tirsdag og onsdag. Tirsdag var der så meget sne, at forældrene ikke syntes, jeg skulle køre med børnene i bilen. Det betød så desværre, at jeg måtte blive hjemme med børnene hele dagen tirsdag - og det er altså ret svært at underholde to små energiske børn en hel dag i huset. Jeg tog dem med udenfor og lavede store bunker af sne i haven, som vi smed os ned i. Sneen var helt pulveragtig og blød. Legen udenfor holdt dog kun i 40 minutter, fordi børnene begyndte at blive kolde. Jeg lavede varmkakao til dem og prøvede at få dem til at falde ned. De var vildt utålmodige og skændtes hele tiden.
Desværre var onsdag med børnene bare endnu værre. Skolerne var rent faktisk lukkede!
Kristine reddede mig med en besked om, at vi kunne mødes med alle vores børn i Mall'ens Jumping Place. Hun har tre drenge. Det sagde jeg ja tak til. Desværre gik der bare en halv time med at få børnene ud af døren, og vi nåede ikke derhen, før hendes børn var færdige med at hoppe rundt derinde. Det endte med, at vi alle tog på Papa Joe's pizzaria, og det var nu også godt. De var glade for at komme ud af huset, og børnene er meget stille og generte, når de er sammen med nye mennesker, så de sad pænt! Efter de havde fået deres eftermiddagslur derhjemme (DE SOV!!), gik alting meget bedre. Vi hyggede os endelig. Vi malede og lavede kreative projekter. Helt anderledes børn end dem jeg havde om formiddagen. De gav mig masser af krammere og havde slet ikke tid til at hilse på deres forældre, da de kom fra arbejde. Så dagen blev reddet til sidst, men det var en meget hård dag.
I dag har de været i skole, og det går meget bedre med børnene. I aften tager jeg i fitness-himlen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar