mandag den 2. maj 2011

Puha, jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte...

Jeg har ikke skrevet i en måned - jeg ved det godt. Der sket meget siden, jeg skrev sidst. Både godt og skidt. Meget af tiden har jeg været nede og forvirret, så derfor - for ikke at sprede negativ energi, har jeg ladet være med at skrive. Men nu fortæller jeg det hele, i store træk, altså.
Jeg har re-matchet og er ikke længere i Ithaca, NY. Jeg havde problemer med familien, som handlede om forskellige forventninger til hinanden og dårlig kemi. Det ophobede sig og blev for meget til sidst. Det var en MEGET hård beslutning, for jeg havde opbygget et rigtig tæt forhold til de andre au pair piger, og lige nu savner jeg dem mere end noget andet. De var der også meget for mig i den sidste måned. Jeg blev smidt ud af huset og boede så hos Renata og hendes værtsforældre. Kristine tilbød også at jeg kunne overnatte hos hende. Og jeg føler slet ikke jeg har takket dem nok!

Men min familie kom fra d. 18. april til d. 30. april, og jeg rejste rundt med dem, imens jeg snakkede med potentielle nye familier. Det var skønt, at de kom lige dér, og det var en helt fantastisk god ferie med dem! Vi var i Ithaca et par dage, så jeg kunne vise dem omkring, og vi spiste middag med au pair pigerne på Maxi's Supper Club! Onsdag tog vi til Niagara Falls og fredag til Reading, Pennsylvania, hvor vi boede engang. Dér besøgte vi gamle venner fra dengang, shoppede en del og slappede af. Tirsdag kørte vi til Baltimore og hilste på min NYE VÆRTSFAMILIE. Vi spiste aftensmad hos dem og satte min bagage af, inden vi kørte videre til NYC. Det var rart, at mine forældre kunne nå at møde dem, inden de tog hjem. Så ved vi jo, hvem hinanden snakker om! Torsdag tog vi altså til Manhattan, hvor vi sov på et hotel mellem Broadway og Central Park. Vi tog en tur med turistbus, spiste is på Pier 17, tog en færge forbi Frihedsgudinden, fik de bedste Borritos på Columbus Ave, og Kamilla og jeg shoppede i SoHo, hvor vi formåede at forvilde os i subway'en på vej tilbage. Vi gik 30 blocks for at komme tilbage til hotellet - 1,5 time for sent i forhold til den aftalte aftensmadstid kl. 20. Mine fødder gjorde SÅ ondt, men det var det hele værd! Tak for en super god ferie!!!

Jeg sidder altså nu i Baltimore, Maryland hos en fantastisk familie! De er virkelig skønne. Familien består af Mark (canadier) og Birthe (dansker), og deres søde børn Sophie (1), Sarah (3), Everett (12) og Breanna (14). Kun de to mindste er mit ansvar, og jeg har dem hele dagen, da de ikke går i dagpleje. Sophie er den sødeste baby, og Sarah er ret energisk, men noget så sjov at være sammen med! Breanna og Everett er Marks børn, og de tager skift hos deres mor, så de er her kun hver anden uge. Jeg har været her siden lørdag eftermiddag, og allerede føler jeg mig rigtig meget som en del af familien. Jeg havde min første arbejdsdag i dag, og det gik rigtig fint. Mark var hjemme og tog sig af Sophie, mens jeg tog Sarah med i parken og lærte hende at kende. Mark kørte mig til Walmart her til aften, så jeg kunne købe en GPS, så nu er jeg også klar til at køre rundt. Jeg nåede at møde Mette, deres gamle au pair, inden hun tog afsted, og det var rigtig dejligt. Jeg mødte også hendes au pair veninde, Ramona, som bor i nærheden. Udover Ramona, har jeg ikke mødt nogle au pairs i området endnu, men det kommer nok. Sådan er det jo i starten.

1 kommentar:

  1. Hej, jeg ved godt det er længe siden du har været afsted... Men jeg sidder og skal til at vælge hvilket bureau jeg skal rejse med. Og hvis det når jeg skal afsted bliver aktuelt med en re-match er MyEducation så søde nok til at hjælpe med at flytte dig? Og vil du anbefale at rejse med MyEducation, eller synes du at jeg skal finde et andet bureau?

    SvarSlet