onsdag den 11. maj 2011

Philadelphia og Annapolis


Det var en rigtig god weekend sammen med Ramona! Fredag eftermiddag (jeg fik lidt tidligere fri) hentede Ramona mig, og vi kørte så til Philadelphia, hvor vi skulle se en koncert, som Ramona havde ventet på længe, Uh Huh Her. Kun 16 Dollars, så det kunne jeg sagtens tage med til. Hendes værtsfar havde betalt for hendes hotelværelse på The Inn At Penn, Hilton Hotel meget tæt på den café, hvor bandet spillede, så det var rigtig lækkert! Bandet var super godt. En duo. En af dem er skuespiller og har været med i L Word. Hotelværelset var stort og næsten for fornemt. Følte mig ret vigtig næste morgen, da vi også fik morgenmad på hotellet, hvor vi kunne bede om hvad som helst. Ret lækkert. Næste dag, lørdag, tog vi så en sightseeing tur i Philadelphia Downtown. Vi fandt hurtigt ud af, at der faktisk ikke var meget at se, men vi tog en sightseeing tur rundt med en trolley, der var ret billig, og så kunne vi stå af og på, hvornår det skulle være. Vi besøgte Philadelphia Seaport, hvor der kun var et par både, men dejligt solskin; Hard Rock Café, hvor jeg købte et par måske lidt for meget bling-bling guitar øreringe (men brugbar souvenir); City Hall og Love Park, hvor mange brudepar og medfølgende bryllupsgæster fik taget billeder foran "LOVE" skulpturen. Jeg fik selvfølgelig også et taget. Det er billedet i det forrige indlæg herunder. Det var ret fedt at sidde i parken og spise vores Subway-sandwiches. Der skete meget. "Bryllups-holdene" og turister, der stod i kø til at få taget billeder. Drenge, der havde en eller anden break-dance battle, der var umulig ikke at lægge mærke til. De nød deres "publikum". Og de havde også et par tøser, der råbte og jublede hver gang, en af fyrene gjorde noget "fedt" (de var ret dårlige faktisk, så derfor var det okay, god underholdning). Men ellers fik vi ikke set så mange attraktioner i Philly. Vi gik rigtig meget rundt i gaderne og gik så de steder hen, som vi syntes så spændende ud. Vejret var godt, og jeg syntes det var hyggeligt, at der næsten på alle store gader var ét eller to bands, som spillede. Herover er en video af et af de bands, som spillede. De var helt fantastisk glade og hoppede rundt. Jeg blev helt vildt glad bare af at kigge på dem! De havde også et ret stort publikum, der stod på gaden omkring dem. Det var også bare helt muligt ikke at stoppe op og lytte til dem, når de spredte så meget god energi omkring dem.

Vi var hjemme sent lørdag aften, og jeg havde selvfølgelig glemt min nøgle, så jeg sov hos Ramona den nat. Havde prøvet at skrive til mine værtsforældre før hen om eftermiddagen, om ikke de kunne lade døren være åben til, når jeg kom hjem, men de svarede ikke. De var ude. Men det var helt fint. Jeg sov hos Ramona, jeg mødte hendes værtsfamilie, vi spiste morgenmad på Einstein Bagels, tog til Annapolis for at mødes med mine værtsforældre dér - de havde tilbudt at give en is. Det er en tradition, som de har, at de spiser is i Annapolis hvert år på Mors Dag. Det er en havneby, solen skinnede, og det var rigtig hyggeligt. Og isen var helt fantastisk god. Byen mindede mig meget om en almindelig dansk havneby. Små huse på række, små specialbutikker, caféer, torve og pubs. Dog var der "navy men" overalt, da byen huser The Naval Academy. Jep, fyre i hvide navy uniformer. Jeg ærger mig over, at jeg ikke fik et billede af dem - eller med dem! Kom helt til at tænke på det afsnit af Sex And The City, hvor der er "navy men" i byen, og Samantha er helt oppe at køre. Det var dog ikke så fantastisk, som det ser ud i fjernsynet.

Men skøn weekend! Jeg er så glad og holder mere og mere af familien for hver dag. Torsdag tager vi til Pittsburgh, hvor mine værtsforældre har en konference, så jeg skal holde øje med børnene imens, og ellers kan jeg få lidt tid til at opleve byen. Jeg vil gerne se PJ, som jeg mødte på workshoppen. Hun bor tæt på Pittsburgh! Krydser mine fingre for at det kan lade sig gøre!
Jeg er klar til at sove nu - har skypet med dem derhjemme, og jeg BURDE virkelig også sove. Klokken er 2. Wow. Godnat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar