onsdag den 18. maj 2011

Luksus og babymad

 

Vejret er varmt, sådan virkelig varmt. Sidste uge var det 32,5 C og en smuk blå himmel. Og nu er det torden, store regnskyld og 22 C. Det er varmt lige meget hvad, og det er utrolig lummert, fordi luftfugtigheden er så høj. Jeg bliver nødt til at gå i så lidt tøj som muligt for at overleve. Og desværre er jeg blevet ret så ligeglad med om tøjet er beskidt og plettet af diverse babymælk og -mad. Kombinationen af varmen og renden efter børn, får mig virkelig til at svede, og jeg føler mig alligevel ret klam efter et par timer. Håber ikke skidtet kommer til at sidde fast...
Begge børn sover endelig, og den 14-årige pige Breanna har lavet kaffe til os begge. Vi snakker ret godt sammen. Hun er også meget musik- kunstinteresseret, så vi kan snakke om en masse. Plus, det er skønt, at jeg kan få en pause fra babysnak og snakke om noget andet. De to ældste er virkelig nogle interessante børn. Everett, der er 12, spiller guitar og sidder tit nede i stuen og søger musik på YouTube. De er også ret gode til at hjælpe til, når de kommer hjem fra skole her om eftermiddagen.
Jeg har stadig ikke hørt fra nogle af au pair-pigerne fra min gruppe, men har fået numrene, så kontakter dem nok selv. Jeg søgte på Facebook i går og fandt nogle grupper med au pairs fra Maryland. Jeg så, at der var en dansk piger her i Ellicott City, og jeg skrev til hende med det samme. Ellicott City er jo en meget lille by, så der kan højest være 10 minutter imellem os. Det er altså ikke så meget, fordi hun er dansker, men mere fordi hun bor her i byen! Helt ærligt, så savner jeg faktisk ikke Danmark så forfærdeligt meget, selvfølgelig min familie og mine venner, men jeg tænker allerede på, at der ikke er længe til februar, og om jeg overhovedet vil være klar til at tage hjem om 9 måneder... Jeg elsker at være herovre - især efter, at jeg er ankommet hos den her familie. De er skønne, og der er masser at se i området: Washington DC, Baltimore, Annapolis, Philidelphia, New York. Og nå ja, Pittsburgh er ikke længere på listen, for jeg var der i weekenden, fordi mine værtsforældre havde en konference, og det var ikke det fedeste sted at være. Men det var en god weekend alligevel! Børnene var søde. Det var hyggeligt at ligge og se fjernsyn med dem om morgenen på hotellet, og vi prøvede også hotellets pool på 11. etage mere end et par gange. Endnu bedre: PJ, eller Pernille - dansk veninde fra workshoppen og flyveturen herover, gav mig et besøg. Det var et ret lækkert hotel, vi boede på (Mariott), og min værtsfar havde booket et værelse med to Queen size senge, så PJ havde mulighed for at overnatte - og det gjorde hun. Hun hjalp med at passe børnene om dagen, og om aftenen gik vi rundt og PRØVEDE på at finde noget sjovt at lave i Pittsburgh. Umuligt. Vi kunne ikke engang finde en Starbucks, der var åben efter klokken 18. Skuffende. Men vi fik gået en del og prøvet USA's værste restaurant med de værste sandwiches vi nogensinde har prøvet: En rigtig pittsburgher tradition burger med hvidt brød, coleslaw, steak og tørre, kolde pomfritter. Ingen success... Men nu kan vi sige, vi har prøvet det... Vi købte slik på vej hjem og spiste os mætte i det på hotellet, hvilket faktisk var ret hyggeligt. Og nå ja, nu har jeg også prøvet at bestille roomservice - fredag morgen fik jeg mad på sengen. Frisk frugt, toast, blåbær-muffin, kaffe og appelsinjuice. Mums!
Jeg glæder mig til at skulle have morgenmad på sengen igen i denne weekend i New Orleans! Men jeg glæder mig nu mest til at se byen og føle den berømte New Orleans wibe! Det er en af de byer, som jeg har tænkt, at jeg bare ikke kan tage hjem uden at se! Den er berømt for dens musik og mad. Jazz, blues og seafood - mhmm. Det er ren luksus, at jeg får lov at se så meget med familien! PJ og jeg snakker også om at tage derned sammen i juni! Jeg krydser fingre for, at det sker!
Jeg vil drikke resten af min kaffe og vække Sara nu!
Har ingen planer for i aften. Måske tager jeg i mall'en, for mangler en bikini til New Orleans turen (den anden er mistænkeligvis blevet gennemsigtig efter vask). Det er godt nok lidt kedeligt at skulle ud at køre alene, men sådan er det jo. Ramona har sin mor på besøg, så det må blive mig og mig selv. Hvis jeg da tager afsted. Gab.

1 kommentar:

  1. elsker din blog og virker som om du har det meget bedre hus din nye værtsfamilie :D og nøøøøøj hvor er dine værtsbørn bedårende :)

    SvarSlet