onsdag den 1. juni 2011

Bare ét skridt fremad

Nu er der mindre stress på. Jeg har talt med mine værtsforældre om ferie, for det er meget eventuelt den her sommer: De tager snart til Danmark i hele tre uger, og jeg får fri fra 20. juni til 12. juli, mens de er væk. Jeg har desværre ikke haft særligt meget tid til at planlægge det, og ingen kan tage med mig ud at rejse, og det har bare været ret rodet og uoverskueligt... Især fordi det ville jo gøre mine 10 feriedage, som man jo har på et år, og så burde jeg jo have noget godt ud af dagene. Oven i det så havde pigerne fra Ithaca og jeg, inden jeg forlod NY, snakket om at tage til Californien engang i august måned - så jeg har haft spurgt min værtsfamilie om, det ville være muligt at få fri til. Jeg tænkte over det og fandt frem til, at jeg faktisk ikke burde have spurgt, for jeg kan ikke kræve mere. Men da jeg så sagde dét, havde de allerede forinden besluttet sig for at give mig de 2 uger, hvis jeg bare arbejder en ekstra weekend. Så, jeg har 5 fulde ugers ferie den her sommer, som nu skal planlægges - og desværre også betales for! Jeg har sparet op, men jeg tror stadig, der skal spares meget mere... Penge, penge, penge!
Men ellers går det godt. Solen skinner. Børnene er søde. Vi leger med vand og lærer at gå. Jeg tror ikke, der går længe før Sophie kan gå! Hun fyldte faktisk 1 år i torsdags, så vi havde en hyggeligt fødselsdagsmiddag, hvor Ramona også var inviteret. Der var 43 grader celsius i mandags, men gennemsnitligt temperatur er nok omkring de 33 grader. Jeg sidder med guitaren hver aften. Det bedste køb siden mit kamera! Jeg elsker den så meget, at jeg har været ved at give den et navn op til flere gange. Og ingen tvivl om, at jeg kan mærke forskellen fra fars gamle guitar...  Jeg kan mere, og mine fingrespidser er især glad for skiftet!!! Hvad har jeg spillet på i SÅ lang tid??
Jeg er begyndt at træne igen - i det lokale YMCA, ligesom i NY. Det her er lidt større og mere travlt desværre, men det ligger kun 10 minutters kørsel herfra, hvilket er rigtig dejligt! Jeg var der med en dansk au pair, jeg har mødt, som hedder Mette. Hun er rigtig sød! Og nu kender jeg 3 au pairs. Den tredje mødte jeg i weekenden. Det er en pige, som Ramona kender - Leticia, og hun bor 1,5 times kørsel herfra. Det gør det godt nok lidt svært at mødes med hende. Heldigvis har jeg det rigtig sjovt med Ramona og Mette, så det gør ikke så meget, at jeg ikke har mødt flere folk, men jeg havde hørt, der skulle være mange au pairs her... Hvor er de henne?
Ps. Jeg er ked af, at jeg har skrevet så sjældent, og at de har været suuuuuuper lange, når jeg endelig skrev. Jeg lover at prøve at gøre det bedre. Den her er kortere! Godnat :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar