søndag den 5. juni 2011

Større land, større edderkopper...

Yes! Nu har jeg booket fly og hostel til en kort tur til San Fransisco i slutningen af måneden! Og endnu bedre, sammen med Ramona! Flybilletterne var halvdyre, men billige for sæsonen, og fordi vi fandt et billigt sted at overnatte - som endda er inkl. morgenmad - er det faktisk slet ikke galt! Jeg er helt vildt glad! Vi fandt flybilletterne på OneTravel.com, og det er faktisk ikke det værste sted at kigge, hvis man leder efter billige flyrejser.  Tror det bliver en super god tur! Det er Ramonas fødselsdag om fredagen, mens vi er afsted, og jeg tror det bliver rigtig sjovt at fejre hende i San Fransisco. Vi har tilbragt aftenen i går og hele dagen i dag på at - både se lidt film og dovne (selvfølgelig!), men også på at booke rejse og snakke om, hvad vi vil se! Vi er begge enige om Golden Gate Bridge og Lombard Street, men udover det er vi stadig ved at tænke... For vi har jo kun et par dage.

Nå, men ellers er det ikke meget nyt faktisk. Jeg skal mødes med Ramona, Mette og en ny pige, der hedder Johanna, i Annapolis Downtown imorgen. Jeg elsker Annapolis. Det har lidt af den samme "feeling" som danske havnebyer. Jeg krydser fingre for, at det ikke kommer til at regne. Det har det nemlig gjort her til aften. Og jeg husker mit "rigtige" kamera imorgen.
Åh, nå ja, ikke at jeg kunne glemme det - jeg har for lidt over en time siden opdaget en, måske verdens største, edderkop inde i vaskerummet hernede i kælderen. Det vil sige, tæt på mit værelse. På størrelse med diameteren af en stor kaffekop sådan cirka. Med kun en gang imellem. Hvad skal nogensinde holde den edderkop i at komme ind på mit værelse? Jeg har ikke engang en fodliste under døren. Der er (var) masser af plads. Jeg har lige lagt et sammenrullet håndklæde derunder for bare at have lidt af en barriere mellem den og mit værelse. Om jeg kan sove? Næ. Det er dens skyld, at jeg skriver nu, men jeg falder nok i søvn engang, når jeg er virkelig, virkelig træt... Jeg savner at have nogen, der koldhjertet smækker dem og drukner dem i toilettet.
Birthe og Mark er gået tidligere i seng i aften. Ellers havde jeg, måske, spurgt Mark om hjælp, men måske også været en anelse flov over det. De havde et "dinner party" med Birthes kollegaer i aften. Ramona og jeg var ude imens, da jeg ikke rigtigt følte, at jeg ville være i vejen. Ikke at de fik mig til at føle mig sådan, overhovedet ikke. Jeg tænkte bare, at det ville være rart for dem. Men vi sad sammen med dem ved bålet i haven, da vi kom tilbage. Det var rigtig hyggeligt, og nu lugter, eller dufter, alting så rart af bål.
Jeg bliver nødt til at sætte Netflix på nu og få tankerne væk fra den åndssvage edderkop. Godnat, og godmorgen derhjemme i Danmark. Jeg savner jer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar