mandag den 26. september 2011

Nu prøver vi lige at få styr på det

Mhm.. Dejlig weekend! Og det havde jeg brug for med sådan en hård uge. Min værtsmor har været syg, så det har været hektisk med Sara og Sophie, der bare gerne ville op til deres mor, og samtidig havde jeg lidt senere arbejdsdage. Så weekenden blev nødt til at være afslappet! Og det har været rigtig afslappet, men samtidig har jeg fået ordnet alle de praktiske ting. Mette og jeg shoppede lidt i Columbia mall fredag og så halvdelen af Friends With Benefits hjemme hos hende, inden vi faldte i søvn. Lørdag sov vi længe og stod op til en tur på biblioteket og en "vi savner Danmark"-tur i IKEA. Jeg lånte en spansk-bog, en kreativitetsbog for børn, en læsebog "Lost In Translation" og til sidst lige en Aristocats DVD til Sara. I IKEA blev der ikke købt så meget. Det var mere dét med at få lidt scandinavisk mad og føle, at vi var lidt hjemme, selvom der godt nok er stor forskel på IKEA i Danmark og her, hvor personalet hovedsageligt er mexicanere og sorte. Men det var alligevel lidt af Danmark. Jeg fik købt en pude til nakken til flyve- og køreture, stearinlys, havregrynskager og tre poser lakrids! Derudover købte Mette og jeg tilsammen nogle juleservietter med nisser på. Vi regner nemlig med at skulle holde julefrokost her hos mig for nogle au pairs! Ellers har Mette og jeg siddet og lavet lektier sammen i denne weekend. Rigtig hyggeligt. Og jeg fik lavet alle lektierne inden mandag. Fantastisk! Jeg hader at sidde og slås med det her mandag aften!
Vi har prøvet at få styr på alle de løse ender og planlægge ture i efteråret og til nytårsaften, hvilket er lykkedes ret godt. Mette og jeg har begge styr på vores Halloween kostumer: Racoon (mig) og ræv (mette). Mette fandt også en Zombie Walk i DC - yes!! Jeg glæder mig! Og på lørdag skal vi til Six Flags (forlystelsespark), hvor de har Halloween tema kaldt "Fright Night". Vi har inviteret en del andre au pairs, og jeg håber det bliver til noget! Vi ville have været afsted igår, men vejret lød ikke lovende, så vi aflyste. Vi har bare regn, regn og regn for tiden. Næsten dansk vejr, hvis man så bort fra luftfugtigheden.
Men allervigtigst: Vi har endelig booket et hotelværelse til, når vi skal holde nytårsaften i New York!!!!!! Ej, ej, ej, hvor kan jeg bare ikke vente!!

2 kommentarer:

  1. Hej Katrine.
    Jeg er selv au pair her i USA, og ville faktisk bare høre hvad du måtte slippe for et hotelværelse i NY? Vi er nemlig et par piger her i min by der også overvejer at fejre nytår der.

    Mvh.

    SvarSlet
  2. Hej.
    Fedt at I også overvejer new york :) Vi tog bare YMCA West, så det er et billigt hostel, men vi sov der på work shoppen, og det var ok. Det blev 448 for et værelse 4 nætter.

    SvarSlet